Senior torna

Egy senior órámon a mindennapi élethelyzeteket is gyakoroljuk a teremben: kavicságy, padka, járdaszegély, bevásárlószatyor, váratlanul felbukkanó kutya stb.

A városi élet teljesen elveszi a 60+ -os generációtól a lehetőséget, hogy jó kondiban legyen. Több lehetőségük van ugyan kozmetikushoz járni, fodrászhoz, esetleg masszőrhöz, de a mozgólépcső, lift, utcaseprő, házmester, bevásárlókocsi stb mind elveszi azt, ami az idősebb korosztálynak szükséges lenne a szellemi és fizikai jólét megőrzéséhez.

A kapálás, levélsöprés, állatetetés, bevásárlás gyalog frissen tart egy vidéki nénit, mégha, valljuk be őszintén, lehet, egyetlen egyszer sem fordul meg a fejében, hogy pont az életmódja tartja egészségben. Bár az én 87 éves mamám, és 90 feletti barátnői mind azt tartják, hogy a ház körüli tevés-vevés tartja őket életben. Én el is hiszem nekik!

Sok baleset származik abból, főleg az idősebb korosztálynál, hogy véletlenül meglökik, nekik mennek, meglódul a busz és elsodródnak stb. A váratlan eseményre nehezebben reagálnak, nem tudják, melyik izomcsoportot kell aktiválni. Ennek a rossz érzésen túl gyakran izomhúzódás, bokaficam, könyöktörés, combnyaktörés a következménye.

De még ezek elkerülését is lehet edzőtermi körülmények között gyakorolni! Hogy hogyan? Az órákon felépítek akadálypályákat súlyokból, kavicsos lépegető szőnyegből gerendákból, jógatéglákból. Ez a valóság mini szimulációja a senior óráimon, hogy a váratlan élethelyzeteket, vagy a mindennapi mozgásmintákat egy biztonságos térben gyakorolják.

A senior csoportomban nem csak a testet de egyéb készségeket is fejlesztek: figyelem, koncentráció, reakció, gyorsaság. Az idegrendszert nem csak keresztrejtvénnyel és memóriakártyával lehet élénkíteni, frissen tartani, hanem mozgással is! Leginkább keresztező mozgással, és mozgásos sorozatok megtanulásával is. Ehhez saját súlyos, flowszerű mozgásokat, vagy indián club gyakorlatsorokat tanítok be.

Ha mindenre kiterjedő senior órára vágysz, akkor itt a helyed! Ha szeretnéd, hogy anyud, mamád, anyósod, feleséged csatlakozzon, keress meg bátran!

Gyere el és próbáld ki!

Nézd meg az órarendem és küldj egy e-mailt a hello@csigebogi.hu címre, kérlek írd meg melyik órámra szeretnél eljönni!

„Az életem során többé-kevésbé jelen volt a testmozgás (jóga, gerinctorna, kettlebell, curves). Most, hogy nyugdíjba mentem találtam rá Csige Bogi edzőre aki már az első óráján bebizonyította, hogy empatikus és széles tudással rendelkezik. Az órák változatosak, összetettek ám nem megterhelőek. Mára összességében kondicionáltabb vagyok és a hétköznapi teendőim során veszem észre, hogy mennyivel összeszedettebb a mozgásom és a koordinációs készségem a megnövekedett testtudatomnak köszönhetően. Minden korosztályom belinek vagy akár mozgásában korlátozott embernek, aki szeretne egészséges és fittebb lenni, szívből ajánlom Csige Boglárkát."

F.Tímea (63 éves)

„Olyan mozgásformát kerestem Édesanyámnak, amely karbantartja a testét és a mozgáson át a szellemi funkcióit. Ahol az elvesztett vagy gyengülő koordinációs készségét, mobilitását, egyensúlyérzékét, kondícióját, erejét idősebb emberek számára is elvégezhető, sőt élvezhető, ám kellő kihívást jelentő módon tudja visszanyerni, szinten tartani, fejleszteni. Ezt Boginál találtam meg."

M.Tibor (42 éves)

A senior korosztály ritkán tud büszke lenni magára, inkább sértett hiúság jellemzi. Sokat dolgoztak, sokat áldoztak a saját idejükből másra, és most magukra maradottnak érezhetik magukat és szükségtelennek. Gyakran ez a testtartásban, a kiállásban is megmutatkozik: előre esik a váll, a fej, összeesik a térd, hanyag az egész tartásuk. Járásukban gyakran figyelmetlenek, nekimennek másoknak, esetleg lökdösődhetnek.

Én mindig is szerettem az idősebb korosztályt. Kicsi korom óta az idősebbekkel nagyon szerettem együtt lenni, segíteni nekik, mesélni nekik, hallgatni őket. Szerettem a fáradtságukat, a tüsténkedésüket. Ezért én ezt a korosztályt szeretettel edzem, és bíztatom arra, hogy igenis legyenek bátrak, büszkék, szépek, kedvesek és nyugodtan legyenek hiúak.