A legtöbb fejlesztő torna a régi korok öltözködési szokásaihoz hasonlít. A gyerekeket felnőttként öltöztették. Mini öltönyök és mini noszolyák. Slusszpassz, kész, kifújt. Ma a rugdalózók korszakát éljük, ezért szükség van hasonló gondolkozásra a fejlesztő terápiákban is.

Sok hasznos, tudományosan felépített, specifikus célokat kitűző fejlesztő tornát ismerünk, de a legfontosabbat hagyják ki a történetből: a gyereket. Mi felnőttek, a mi tudományos gondolkodásunkkal, egy felnőttre jellemző hozzáállás megkövetelésével, és belátóképességével állunk oda egy csoport gyerek elé: tessék csinálni. Következmény: a gyerekek nyafognak, unják, lázadoznak, balhéznak.

Sokszor, ha egy gyerek csúnyán ír, azt tanácsolják, gyakorolja az írást egy nap többször. Az esetek egy jelentős részében a gyerek még jobban begyakorolja a csúnya írást.

Ha kicsit szerencséd van, azt fogja ajánlani a tanító néni, hogy ne a füzetbe gyakoroljatok, hanem nagyon nagy papírra, mert lehet, hogy a gyerek motoros kontrollja rossz, és nem engedi meg belülről az idegrendszere, hogy olyan finom mozgásokat, mint ami az íráshoz kell, azt könnyedén kivitelezhesse. Ha nagyobb szerencséd van, azt is fogják ajánlani, hogy a csíptető mozdulatokat gyakorolja, erősítsétek meg az ujj/tenyér izmait. Ha még nagyobb szerencséd van, akkor valakinek eszébe jut megvizsgálni, hogy mi újság a markolóreflex-szel. Mert ha az fent maradt, az nem fogja engedni a csíptető mozdulatot, csak harc árán. És ha igazán nagy szerencséd van, akkor jövök én, aki még azt is megmutatja, hogyan masszírozd meg a gyerek alkarját és tenyerét, hogy kivedd az izom feszültségét a kezéből, amit ráadásul az idegrendszer kicselezésével fogunk elérni.

A gyereknek a tudományos hátteret nem kell tudnia. A gyerek játszani akar, és a gyerek játszva tanul. Persze, el lehet náspángolni, fejére lehet koppintani, sarokba lehet állítani, kukoricára térdepeltetni, de azt hiszem, ezek csak a legritkább esetben vezettek eddig eredményre. Annál eredményesebbek azonban a mozgásos, érintéses, kihívásos fejlesztések, amiknek a középpontjában a gyerek áll, a gyermek gondolkozási sajátossága, kreativitása.

Felkeltette az érdeklődésedet az írásom, vagy szeretnéd, ha a te gyereked is reflexjógázhatna? Akkor válassz az alábbi lehetőségek közül a piros keretes írásban.

 

Érdekelnek a reflexjóga gyerekfoglalkozások?

Csatlakozz a Reflexjóga – Csige Bogi zárt facebook csoporthoz, vagy Jelentkezz be hozzám felmérésre! Küldj egy e-mailt a hello@csigebogi.hu címre, vagy hívj a  06 20 27 45 452 számon, és kérj időpontot!

Hová küldhetem neked a tanulmányt?

Hamarosan küldöm a tanulmányt e-mailben, ha nem találod, ellenőrizd a spam mappát is!